top of page

עדכון שבועי בית חינוך שחר #1

סקרנים לדעת מה קורה בתוך בית חינוך שחר? רוצים לדעת מה עושים הילדים במהלך היום? בכל שבוע מקבלים הורי המסלול מידעון שבועי שנותן סקירה קצרה על מה שהילדים לומדים וחווים בכל יום בתוך בית החינוך ואנחנו שמחים לשתף איתכם גם.

 

מידעון שבועי מס #1 - יום ה' ט"ז טבת- 31.12

 

לימודים בכיתה


שפה: מתחילים את הבוקר בקריאה דמומה של 5 דקות, הילדים שיודעים לקרוא עברו מבדקי קריאה. תלמידים שרוכשים קריאה מתקדמים בסיום חוברת קריאה ראשונה פתח וקמץ ויש כאלו שכבר בשוא. תלמידים בתהליך רכישת הקריאה מתמקדים באביזרי שפה והעשרה לשונית בנושא חורף. ותלמידים שרכשו את הקריאה מתקדמים בטקסטים והעשרה בנושא חורף.

חשבון: טווח הלימוד רחב. עובדים בקבוצות על פי רמת הילד. כדוגמת: 4 פעולות חשבון במספרים קטנים וגדולים, מספרים זוגיים ואי זוגיים, מבנה עשרוני. השבוע התחלנו ללמוד את ערכי האותיות.

תורה: השבוע למדנו על מגדל בבל ואפילו התנסינו בבניה של דגם שלו. המשכנו בתחרויות התמצאות בחומש – "אלוף הדפדוף"

גאוגרפיה: בשבוע זה אנחנו לומדים על יבשת אירופה במגוון נושאים- חיות קדומות, מדינות ומבנים מעניינים. בשבוע הבא נתמקד בארץ המגף.



 

לימודים בחוץ


איפה היינו? ביובלים העליונים של נחל שועלים- היכן שהגבים כבר מלאים! צמוד לרחבה של שכונת השקד.

מה למדנו? למדנו על פרוקי הרגליים, לחפש בעלי חיים מתחת לאבנים ולהכין פיתות על הסאג׳

למה דווקא שם? לאחר הגשם כשיוצאת השמש, פרוקי הרגליים מגבירים את פעילותם והם מסתתרים באיזור זה תחת אבני הצור.




 

פינת היועץ


השבוע עסקנו בחוקים, מה משמעותם ואיפה אנחנו פוגשים אותם ואיך הם עוזרים לנו לעשות סדר. הילדים יצרו שכונה וקבעו את החוקים שלה.



בתמונה: מפגש בוקר בשחר

 

מילון מונטסורי


מהו מעגל עבודה? מעגל עבודה הוא יחידת זמן, בד״כ ארוכה יותר משיעור רגיל (2-3 שעות) במהלכה לומדים ומתרגלים את מקצועות הליבה. בכיתה פזורים עזרים ברמות שונות בשפה, גאומטריה, מתמטיקה ולכל תלמיד תכנית אישית ומשימות שעליו לבצע. במהלך מעגל העבודה הוא בוחר את התחום דעת אותו הוא רוצה לתרגל, את המשימה ואת עזרים איתם ישתמש ולאחר מכן הוא בוחר משימה אחרת וחוזר חלילה- לכן השימוש במילה מעגל.


 

שאלו את הילדים?


א. איך אנחנו פותחים בוקר בביה"ס?

ב. מיהו חצי שן?

ג. מה היא חרות? (רמז: פסל החרות)

ד. מה זה 'סנובים גודה'?



בתמונה: בונים את מגדל בבל




bottom of page