top of page

עדכון שבועי בית חינוך שחר #2

סקרנים לדעת מה קורה בתוך בית חינוך שחר? רוצים לדעת מה עושים הילדים במהלך היום? בכל שבוע מקבלים הורי המסלול מידעון שבועי שנותן סקירה קצרה על מה שהילדים לומדים וחווים בכל יום בתוך בית החינוך ואנחנו שמחים לשתף איתכם גם.

 

מידעון שבועי מס #2 - יום ה' כ"ג בטבת – 7.1

 

לימודים בכיתה


שפה: כמו כל שבוע, המשכנו לתרגל כתיבת חוויה מהסוף שבוע על פי שלושת המ"מים (מי? מתי? מקום?), וכמובן שבכל בוקר אנחנו פותחים ב 5 דקות קריאה דמומה. התלמידים שרכשו את השפה עברו מבדקי קריאה והכתבה וכתיבת סיפור על פי תמונה. הילדים שבתהליך רכישת השפה ממשיכים להתקדם בחוברות קריאה ראשונה.

חשבון: עסקנו במעגלי עבודה בחשבון כל אחד לפי רמתו, הרוב בתחילה עסקו בחיבור וחיסור, קבוצות המתקדמות יותר עסקו בכפל ארוך ללא המרה ועם המרה וכמה תלמידים התחילו גיאומטריה ושברים, בנוסף עשינו מבדקים בחשבון.

תורה: השבוע התחלנו ללמוד על מסעם של אברהם אבינו ושרה אמנו. למדנו על עלייה לארץ ומהיכן באו. כידוע, השיעור התקיים בזום.

גאוגרפיה: בשבוע זה הביאו הילדים חפצים מאירופה. למדנו על איטליה ובאיזה אי המגף 'בועט'.



 

לימודים בחוץ


איפה היינו? בנחל דורבנים, צמוד למספר גנים בהם הילדים למדו.

מה למדנו? התמקדנו באש, מהי ומה היא צריכה כדי לחיות. עשינו ניסויים בנרות, כתבנו כתב סתרים- ובסוף כל קבוצה ערכה תצפית על המדורה אותה הדליקה.

למה דווקא עכשיו? הגשם לא מגיע אז החזרנו את החוב מחג המאורות.



 

פינת היועץ


השבוע דיברנו על מוגנות, למדנו על המילה הגנה. ממה אנחנו צריכים להישמר, לשמור על עצמנו ועל הסביבה הכיתתית. הנושא הבא יהיה- אחריות.


 

מילון מונטסורי


הקניות במעגל עבודה? במקביל למעגל עבודה מתקיימות הקניות בקבוצות קטנות והומוגניות ללמידה של חומר חדש במקצועות הליבה- שפה ומתמטיקה. במהלכן התלמידים מקבלים הכוונה לתרגול במעגלי למידה. כל תלמיד מקבל מספר הקניות בשבוע.


 

שאלו את הילדים?


א. מה קרה לדרקון הלא נכון?

ב. איזה ספר אתה קוררא בקריאה הדמומה?

ג. מהו הסדר הנכון בהכנת המדורה?

ד. מאיפה ומי הביאו כפכפי עץ?



בתמונה: משחק מצאו את המדינה




bottom of page